sobota, 4 lipca 2015

Rozdanie Złotych Różdżek II

Wielka Sala Hogwartu, mnóstwo osób, w centralnej części podwyższenie, na którym stoją dwie osoby.
Remus Lupin
Mam przyjemność przywitać wszystkich zgromadzonych. Tym razem wraz z Cannie poprowadzimy drugie Rozdanie Złotych Różdżek.
Canicula White
Właśnie, bo zeszłoroczne zagrody gdzieś zaginęły i do tej pory nie dostałam żadnej rekompensaty. A poza tym nikt lepiej niż my nie przypilnuje, żeby wszystko odbyło się zgodnie z zasadami.
Sugestywne prychnięcie zza pleców Caniculi.
Canicula White
Przesadnie słodkim głosem.
Chciałeś coś powiedzieć?
Remus Lupin
Rozgląda się wokół.
Ja? Nie, po prostu coś zalegało mi w gardle. A dlaczego sama bierzesz udział w konkursie?
Canicula White
To dobrze. Dlaczego nie miałabym startować w tak prestiżowych zawodach? Poza tym ktoś musi dbać o jakość konkurencji…
Remus Lupin
A… aha.
Canicula White
No i nie wszyscy są tak przewrażliwieni jak ty, żeby wycofywać się z rywalizacji.
Remus Lupin
Sugerujesz, że jestem przewrażliwiony? Teraz? Przy wszystkich?
Canicula White
No… właściwie to tak. Ciągle przesadnie przejmujesz się cudzym zdaniem, więc chyba jednak jesteś przewrażliwiony.
Remus Lupin
Więc nie powinienem się w ogóle przejmować? To chcesz mi powiedzieć?
Canicula White
Cóż, skoro naciskasz…
Remus próbuje wyartykułować zdanie, a w tym czasie Cannie kontynuuje.
Czas więc ogłosić wyniki. Idąc za zeszłoroczną tradycją, postanowiłam zacząć od najważniejszej z nagród. Czyli nagrody pocieszenia, która przypada… Kto by pomyślał? Mnie.
Remus Lupin
Zmarkotniałym głosem.
Nikt nie interesuje się chociaż pozornym przestrzeganiem zasad.
Canicula White
Uważam że tym razem zachowano wszystkie normy i nagroda jak najbardziej mi się należy.
Remus Lupin
Wzdychając.
Cokolwiek powiesz. Miejmy to jak najszybciej za sobą… Trzecie miejsce przypada Jamesowi Potterowi, który zdobył…
Canicula White
Nie zanudzaj wszystkich tymi formalnościami. Nikogo nie obchodzi, ile miał punktów.
Głos z widowni
Mnie obchodzi! Uważam, że ktoś podstępem odebrał mi zwycięstwo!!!
Głos z widowni II
Później się zemścimy, poczekaj na moją chwilę chwały i ukażemy wszystkich, którzy nie głosowali na jednego z nas.
Głos z widowni
Skoro tak mówisz, Syriuszu…
Głos z widowni II
Mogłeś dla niepoznaki powiedzieć, że jestem Snape’em!
Głos z widowni III
Ale przecież nie jesteś. Chyba że coś przed nami ukrywasz!
Głos z widowni II
Rany, Peter, wolę nie wiedzieć, co czai się w twojej głowie. Przerażasz mnie.
Canicula White
Tak więc, wracając do wyników. Zasłużone drugie miejsce otrzymuje… Szczota!
Remus Lupin
CO?! Przecież, zgodnie z ankietą, drugie miejsce zajmuje…
Canicula White
Pokazuje kartę z wynikami Remusowi.
Widzisz?
Remus Lupin
Podejrzliwie.
Skąd właściwie masz te wyniki?
Canicula White
Oczywiście z zaufanego źródła… Poza tym, skoro wygrał „Ktoś inny” równie dobrze mogło chodzić o Szczotę, prawda?
Remus Lupin
Tak, ale…
Canicula White
Dobrze, że się ze mną zgadzasz. Możesz ogłosić, kto wygrał. No dalej, nie przedłużaj.
Remus Lupin
Wzdycha ciężko pod ostrzałem czujnym spojrzeń.
Zwycięzcą zostaje Syriusz Black.
Pod nosem.
Teraz nie będę miał spokoju…
James Potter
Znów mnie wystawili do wiatru! Syriusz, jak mogłeś?! Gdybym wcześniej wiedział, że Remus ogłasza wyniki, też przekupiłbym go książkami.
Syriusz Black
Totalnie nie wiem, o czym mówisz…
Peter Pettigrew
Mogłem mu nie dawać tyle ciastek. I tak na niewiele mi się to zdało…
James Potter
Jestem powiem, że gdyby nie te przekupstwa, byłbym murowanym zwycięzcą.
Syriusz Black
Pomarzyć zawsze dobra rzecz…
Na widowni powstaje dziwne zamieszanie, kilka zaklęć uderza postronne osoby.
Peter Pettigrew
Zastanawia się na głos.
Pewnie w tym roku znów przetopią nagrody…
Syriusz Black i James Potter
CO TY OPOWIADASZ?!
Zamieszanie na widowni ustaje. Zgromadzeni rozglądają się za prowadzącymi, jednak i tym razem ani śladu po nich.
James Potter
Znowu to samo! Zwali gdzieś!
Kotara na scenie porusza się i pojawia się ręka z kopertą, która uporczywie porusza się w górę i w dół, próbując zwrócić na siebie uwagę.
Głos zza kotary
Wyniki. Pssst, no wyniki.
Cisza.
Znowu się spóźniłam? Szlag by to…
Ręka chowa się ponownie za kotarę. Widownia trwa w głębokim szoku.
Remus Lupin
Już jestem!
Widownia
Dopiero co byłeś.
Remus Lupin
Co? Ktoś zamknął mnie w schowku na miotły i właśnie udało mi się wydostać.
Widownia
To kto ogłosił wyniki?
Syriusz Black
A, co ważniejsze, kto buchnął mi nagrodę?!
Remus Lupin
Na pewno to wszystko sprawka Aikena!


2 komentarze:

  1. Padłam <3
    Bo każdy wie, że wszystko to sprawka Aikena.
    ~Chomik

    OdpowiedzUsuń